W dniach 21-22 września 2018 Centrum Językowe Politechniki Łódzkiej wraz z centrum E-learningu PŁ zorganizowały konferencję „LEKTOR HIGH-TECH”, w której miały przyjemność uczestniczyć lektorki Studium Języków Obcych dr Kamila Kosturek-Dybaś i mgr Magdalena Kawa-Ledniowska. Prelekcje odbywały się na plenum oraz w trzech równoległych sekcjach, co umożliwiło każdemu uczestnikowi wybór tematów zgodnie z indywidualnymi zainteresowaniami. Konferencja rozpoczęła się serią niezwykle interesujących wykładów na temat wpływu nowoczesnych technologii oraz E-learningu na nauczanie języków obcych. Poza wykładami, odbywały się także zajęcia warsztatowe prowadzone przez szerokie grono nauczycieli akademickich odnośnie nauczania języków specjalistycznych w różnych dziedzinach (np. bankowość, medycyna, wojskowość, biznes oraz wiele innych). Sporą część konferencji zajęły warsztaty dotyczące pracy z tablicą multimedialną jako narzędziem aktywizacji ucznia oraz z nowoczesnymi aplikacjami do nauki języka angielskiego takimi jak Kahoot, Quizlet czy platforma Moodle. Warsztaty nakreśliły rozmaite możliwości zastosowania krótkich filmików i podcastów na zajęciach z języka obcego. Drugi dzień konferencji rozpoczął się serią inspirujących wykładów na temat zalet metody ‘flipped classroom’ (odwrócona klasa) oraz korzyści płynących z interkulturowych wymian online w praktyce akademickiej. Zajęcia warsztatowe dotyczyły motywacji studentów, preferowanych przez nich form pracy oraz opisywały właściwą organizację i postawę wykładowcy. Ponad to podczas konferencji uczestnicy mogli dowiedzieć się w jaki sposób przeprowadzić i zorganizować atrakcyjne webinarium. Udział w konferencji był fantastyczną okazją do zdobycia praktycznej wiedzy niezbędnej do efektywnej pracy ze studentami z wykorzystaniem nowoczesnej technologii oraz do nawiązania kontaktu z innymi osobami pracującymi w obszarze nauczania języków obcych.
Opracowały: Kamila Kosturek-Dybaś i Magdalena Kawa-Ledniowska