Rzeszów, 19.04.2018
Sprawozdanie z ankietyzacji i hospitacji w semestrze zimowym roku akademickiego 2017/18.
Studium Języków Obcych Politechniki Rzeszowskiej.
- Sprawozdanie z ankietyzacji.
 
W Studium Języków Obcych PRz w semestrze zimowym 2017/18 przeprowadzono dwie ankiety, zgodnie z Zarządzeniem nr 37/2017 Rektora Politechniki Rzeszowskiej w sprawie trybu i zasad przeprowadzania ankietyzacji i hospitacji zajęć dydaktycznych:
- ankietę oceny nauczyciela akademickiego,
- ankietę oceny modułu kształcenia.
Ankietyzacja odbyła się w terminie od 31 stycznia do 20 lutego 2018 r. poprzez system USOS-web. W procesie ankietyzacji mógł wziąć udział każdy student uczestniczący w zajęciach z modułu kształcenia – język obcy w semestrze zimowym roku akademickiego 2017/18.
- Ankieta oceny nauczyciela akademickiego:
 
Ocenie poddani zostali wszyscy nauczyciele SJO prowadzący zajęcia z języków obcych w semestrze zimowym 2017/18 ( w sumie 37 nauczycieli, w tym dwóch nauczycieli nieetatowych prowadzących zajęcia na podstawie umowy zlecenia lub umowy o dzieło) . Ankieta zawierała następujące pytania oceniane w skali ndst - bdb:
W jakim stopniu - bardzo dobrym, dobrym, dostatecznym, niedostatecznym - nauczyciel:
- realizuje zajęcia zgodnie z treściami kształcenia zapisanymi w karcie modułu?
 - rozpoczyna zajęcia punktualnie i prowadzi zgodnie z rozkładem zajęć?
 - jest dostępny dla studentów w ramach dyżurów dydaktycznych (konsultacji)?
 - prowadzi zajęcia interesująco?
 - jest taktowny i życzliwy wobec studentów?
 - wskazywał użyteczność przedstawionego materiału?
 - ocenia studentów zgodnie z warunkami określonymi w karcie modułu?
 
Skala ocen:
nie wiem/nie mam zdania (odpowiedź nie wliczana do średniej)
2 niedostateczny
3 dostateczny
4 dobry
5 bardzo dobry
Wyniki ankiety oceny nauczyciela akademickiego w SJO PRz w semestrze zimowym 2017/18 zaprezentowane są w poniższej tabeli (średnie z pytań nr 1 – 7 ocenianych w skali ndst – bdb) uporządkowane malejąco:
| 
 Nauczyciel nr …  | 
 Średnia z pytań ankiety oceny nauczyciela (pytania nr 1-7)  | 
 Liczba odpowiedzi (pytania nr 1-7)  | 
 Liczba oceniających (pytania nr 1-7)  | 
| 
 1  | 
 5,0  | 
 420  | 
 60  | 
| 
 2  | 
 5,0  | 
 224  | 
 32  | 
| 
 3  | 
 4,98  | 
 356  | 
 51  | 
| 
 4  | 
 4,98  | 
 112  | 
 16  | 
| 
 5  | 
 4,97  | 
 364  | 
 52  | 
| 
 6  | 
 4,97  | 
 112  | 
 16  | 
| 
 7  | 
 4,96  | 
 28  | 
 4  | 
| 
 8  | 
 4,96  | 
 468  | 
 67  | 
| 
 9  | 
 4,95  | 
 404  | 
 58  | 
| 
 10  | 
 4,94  | 
 413  | 
 59  | 
| 
 11  | 
 4,93  | 
 348  | 
 50  | 
| 
 12  | 
 4,93  | 
 349  | 
 50  | 
| 
 13  | 
 4,93  | 
 390  | 
 56  | 
| 
 14  | 
 4,93  | 
 56  | 
 8  | 
| 
 15  | 
 4,91  | 
 516  | 
 73  | 
| 
 16  | 
 4,9  | 
 292  | 
 42  | 
| 
 17  | 
 4,9  | 
 321  | 
 46  | 
| 
 18  | 
 4,89  | 
 327  | 
 47  | 
| 
 19  | 
 4,89  | 
 257  | 
 37  | 
| 
 20  | 
 4,88  | 
 273  | 
 39  | 
| 
 21  | 
 4,86  | 
 284  | 
 41  | 
| 
 22  | 
 4,86  | 
 343  | 
 49  | 
| 
 23  | 
 4,86  | 
 321  | 
 46  | 
| 
 24  | 
 4,85  | 
 333  | 
 48  | 
| 
 25  | 
 4,85  | 
 139  | 
 20  | 
| 
 26  | 
 4,8  | 
 252  | 
 36  | 
| 
 27  | 
 4,74  | 
 300  | 
 43  | 
| 
 28  | 
 4,74  | 
 316  | 
 45  | 
| 
 29  | 
 4,74  | 
 280  | 
 40  | 
| 
 30  | 
 4,73  | 
 96  | 
 14  | 
| 
 31  | 
 4,73  | 
 354  | 
 50  | 
| 
 32  | 
 4,71  | 
 266  | 
 39  | 
| 
 33  | 
 4,68  | 
 210  | 
 30  | 
| 
 34  | 
 4,64  | 
 188  | 
 27  | 
| 
 35  | 
 4,57  | 
 322  | 
 46  | 
| 
 36  | 
 4,56  | 
 223  | 
 32  | 
| 
 37  | 
 4,36  | 
 14  | 
 2  | 
| 
 ŚREDNIA:  | 
 4,84*  | 
 10271*  | 
 1470*  | 
* dane uwzględniające łącznie nauczycieli etatowych i nieetatowych
Średnia ocen w ankiecie nauczyciela (pytania nr 1-7) wyniosła:
- a) łącznie dla pracowników etatowych i nieetatowych: 4,84
 - b) tylko dla pracowników etatowych: 4,86
 - c) tylko dla pracowników nieetatowych: 4,76
 
Liczba odpowiedzi w ankiecie nauczyciela (pytania nr 1-7) wyniosła:
- a) łącznie dla pracowników etatowych i nieetatowych: 10271
 - b) tylko dla pracowników etatowych: 10229
 - c) tylko dla pracowników nieetatowych: 42
 
Liczba oceniających studentów w ankiecie nauczyciela (pytania nr 1- 7) wyniosła 1470
Wszyscy nauczyciele SJO zostali ocenieni pozytywnie. W przypadku pytań ocenianych w skali ndst-bdb najwyższa średnia ocena nauczyciela wyniosła 5,0, najniższa średnia ocena to 4,36.
Ocenę powyżej 4,5 uzyskało 97% nauczycieli SJO. Ocena poniżej 4,5 (tj. 4,36) dotyczy jednego nauczyciela (nieetatowego) , który został oceniony jedynie przez dwóch studentów.
Liczba nauczycieli ocenionych przez mniej niż 15 studentów wyniosła 4 osoby: 2 nauczycieli nieetatowych oraz 2 nauczycieli etatowych (ocenieni przez 14 i 8 studentów). Wszyscy nauczyciele, którzy zostali ocenieni przez mniej niż 15 studentów będą ponownie oceniani w semestrze letnim.
Kierownictwo SJO oraz Pełnomocnik ds. ZJK przeanalizowali również treść komentarzy, które umieścili studenci uczestniczący w ankietyzacji. Nauczyciele zostali poinformowani drogą elektroniczną, że mogą zapoznać się z wynikami swoich ankiet w systemie USOS.
Wśród komentarzy zamieszczonych przez studentów dominowały opinie pozytywne dotyczące głównie przyjaznej atmosfery na zajęciach i interesującego, angażującego sposobu prowadzenia zajęć np. z wykorzystaniem materiałów audiowizualnych oraz stwarzania przez nauczyciela możliwości używania języka mówionego.
Pojawiały się komentarze wskazujące na zbyt małą ilość godzin przeznaczoną na lektorat z języków obcych oraz sporadycznie niedopasowania poziomu lektoratu i podręcznika do wiedzy studentów. Jeśli chodzi o dopasowanie poziomu lektoratu do wiedzy studentów, to od semestru letniego 2017/18 przydział do nowych grup lektoratowych odbywa się na podstawie wyników testu poziomującego rozwiązywanego przez studentów, co powinno zwiększyć trafność doboru studentów do grup językowych na odpowiednim poziomie.
- Ankietyzacja modułów kształcenia.
 
Ankietyzacja modułów kształcenia odbyła się poprzez system USOS. Studenci udzielali odpowiedzi na następujące pytania:
- Czy treść modułu/przedmiotu była interesująca?
 - Czy zajęcia wzbogaciły Twoją wiedzę?
 - Czy w ramach realizacji zajęć było możliwe osiągnięcie zakładanych efektów kształcenia?
 - Czy prowadzone zajęcia są oryginalne (zawierają treści niepowtarzalne na innych modułach)?
 - Czy podział modułu kształcenia na poszczególne formy zajęć (W, C, L, P) był właściwy?
 - Czy liczba godzin przeznaczona na realizację modułu była odpowiednia?
 
Możliwe odpowiedzi to: TAK, NIE MAM ZDANIA, NIE.
Liczba ocenionych modułów kształcenia: 115
Liczba ocenionych zajęć: 115
Liczba wypełnionych ankiet: 1476
- a) Studia stacjonarne
 
- pierwszego stopnia licencjackie stacjonarne
| 
 Lp.  | 
 Treść pytania  | 
 TAK  | 
 NIE MAM ZDANIA  | 
 NIE  | 
| 
 1  | 
 Czy treść modułu/przedmiotu była interesująca?  | 
 77,35%  | 
 17,55%  | 
 5,10%  | 
| 
 2  | 
 Czy zajęcia wzbogaciły Twoją wiedzę?  | 
 86,48%  | 
 8,61%  | 
 4,92%  | 
| 
 3  | 
 Czy w ramach realizacji zajęć było możliwe osiągnięcie zakładanych efektów kształcenia?  | 
 87,68%  | 
 10,68%  | 
 1,64%  | 
| 
 4  | 
 Czy prowadzone zajęcia są oryginalne (zawierają treści niepowtarzalne na innych modułach)?  | 
 77,21%  | 
 16,84%  | 
 5,95%  | 
| 
 5  | 
 Czy podział modułu kształcenia na poszczególne formy zajęć (W, C, L, P) był właściwy?  | 
 76,39%  | 
 22,59%  | 
 1,03%  | 
| 
 6  | 
 Czy liczba godzin przeznaczona na realizację modułu była odpowiednia?  | 
 83,57%  | 
 10,47%  | 
 5,95%  | 
- pierwszego stopnia inżynierskie stacjonarne
| 
 Lp.  | 
 Treść pytania  | 
 TAK  | 
 NIE MAM ZDANIA  | 
 NIE  | 
| 
 1  | 
 Czy treść modułu/przedmiotu była interesująca?  | 
 83,31%  | 
 11,88%  | 
 4,80%  | 
| 
 2  | 
 Czy zajęcia wzbogaciły Twoją wiedzę?  | 
 84,47%  | 
 9,09%  | 
 6,44%  | 
| 
 3  | 
 Czy w ramach realizacji zajęć było możliwe osiągnięcie zakładanych efektów kształcenia?  | 
 87,77%  | 
 9,58%  | 
 2,65%  | 
| 
 4  | 
 Czy prowadzone zajęcia są oryginalne (zawierają treści niepowtarzalne na innych modułach)?  | 
 86,11%  | 
 10,61%  | 
 3,28%  | 
| 
 5  | 
 Czy podział modułu kształcenia na poszczególne formy zajęć (W, C, L, P) był właściwy?  | 
 83,03%  | 
 14,83%  | 
 2,15%  | 
| 
 6  | 
 Czy liczba godzin przeznaczona na realizację modułu była odpowiednia?  | 
 85,59%  | 
 9,23%  | 
 5,18%  | 
- drugiego stopnia stacjonarne
| 
 Lp.  | 
 Treść pytania  | 
 TAK  | 
 NIE MAM ZDANIA  | 
 NIE  | 
| 
 1  | 
 Czy treść modułu/przedmiotu była interesująca?  | 
 94,74%  | 
 5,26%  | 
 0%  | 
| 
 2  | 
 Czy zajęcia wzbogaciły Twoją wiedzę?  | 
 84,21%  | 
 15,79%  | 
 0%  | 
| 
 3  | 
 Czy w ramach realizacji zajęć było możliwe osiągnięcie zakładanych efektów kształcenia?  | 
 94,74%  | 
 5,26%  | 
 0%  | 
| 
 4  | 
 Czy prowadzone zajęcia są oryginalne (zawierają treści niepowtarzalne na innych modułach)?  | 
 94,74%  | 
 5,26%  | 
 0%  | 
| 
 5  | 
 Czy podział modułu kształcenia na poszczególne formy zajęć (W, C, L, P) był właściwy?  | 
 94,74%  | 
 5,26%  | 
 0%  | 
| 
 6  | 
 Czy liczba godzin przeznaczona na realizację modułu była odpowiednia?  | 
 89,47%  | 
 5,26%  | 
 5,26%  | 
- trzeciego stopnia stacjonarne
| 
 Lp.  | 
 Treść pytania  | 
 TAK  | 
 NIE MAM ZDANIA  | 
 NIE  | 
| 
 1  | 
 Czy treść modułu/przedmiotu była interesująca?  | 
 81,28%  | 
 18,18%  | 
 0,00%  | 
| 
 2  | 
 Czy zajęcia wzbogaciły Twoją wiedzę?  | 
 100%  | 
 0,00%  | 
 0,00%  | 
| 
 3  | 
 Czy w ramach realizacji zajęć było możliwe osiągnięcie zakładanych efektów kształcenia?  | 
 100%  | 
 0,00%  | 
 0,00%  | 
| 
 4  | 
 Czy prowadzone zajęcia są oryginalne (zawierają treści niepowtarzalne na innych modułach)?  | 
 90,91%  | 
 9,09%  | 
 0,00%  | 
| 
 5  | 
 Czy podział modułu kształcenia na poszczególne formy zajęć (W, C, L, P) był właściwy?  | 
 100%  | 
 0,00%  | 
 0,00%  | 
| 
 6  | 
 Czy liczba godzin przeznaczona na realizację modułu była odpowiednia?  | 
 100%  | 
 0,00%  | 
 0,00%  | 
- b) Studia niestacjonarne
 
- pierwszego stopnia licencjackie niestacjonarne
| 
 Lp.  | 
 Treść pytania  | 
 TAK  | 
 NIE MAM ZDANIA  | 
 NIE  | 
| 
 1  | 
 Czy treść modułu/przedmiotu była interesująca?  | 
 76,67%  | 
 20,00%  | 
 3,33%  | 
| 
 2  | 
 Czy zajęcia wzbogaciły Twoją wiedzę?  | 
 95%  | 
 0,00%  | 
 5,00%  | 
| 
 3  | 
 Czy w ramach realizacji zajęć było możliwe osiągnięcie zakładanych efektów kształcenia?  | 
 90,00%  | 
 10,00%  | 
 0,00%  | 
| 
 4  | 
 Czy prowadzone zajęcia są oryginalne (zawierają treści niepowtarzalne na innych modułach)?  | 
 78,33%  | 
 18,33%  | 
 3,33%  | 
| 
 5  | 
 Czy podział modułu kształcenia na poszczególne formy zajęć (W, C, L, P) był właściwy?  | 
 68,33%  | 
 30,00%  | 
 1,67%  | 
| 
 6  | 
 Czy liczba godzin przeznaczona na realizację modułu była odpowiednia?  | 
 81,67%  | 
 8,33%  | 
 10,00%  | 
- pierwszego stopnia inżynierskie niestacjonarne
| 
 Lp.  | 
 Treść pytania  | 
 TAK  | 
 NIE MAM ZDANIA  | 
 NIE  | 
| 
 1  | 
 Czy treść modułu/przedmiotu była interesująca?  | 
 91,57%  | 
 8,43%  | 
 0,00%  | 
| 
 2  | 
 Czy zajęcia wzbogaciły Twoją wiedzę?  | 
 93,98%  | 
 4,82%  | 
 1,20%  | 
| 
 3  | 
 Czy w ramach realizacji zajęć było możliwe osiągnięcie zakładanych efektów kształcenia?  | 
 87,95%  | 
 9,64%  | 
 2,41%  | 
| 
 4  | 
 Czy prowadzone zajęcia są oryginalne (zawierają treści niepowtarzalne na innych modułach)?  | 
 87,95%  | 
 10,84%  | 
 1,20%  | 
| 
 5  | 
 Czy podział modułu kształcenia na poszczególne formy zajęć (W, C, L, P) był właściwy?  | 
 85,54%  | 
 13,25%  | 
 1,20%  | 
| 
 6  | 
 Czy liczba godzin przeznaczona na realizację modułu była odpowiednia?  | 
 83,13%  | 
 9,64%  | 
 7,23%  | 
- drugiego stopnia niestacjonarne
| 
 Lp.  | 
 Treść pytania  | 
 TAK  | 
 NIE MAM ZDANIA  | 
 NIE  | 
| 
 1  | 
 Czy treść modułu/przedmiotu była interesująca?  | 
 71,43%  | 
 14,29%  | 
 14,29%  | 
| 
 2  | 
 Czy zajęcia wzbogaciły Twoją wiedzę?  | 
 85,71%  | 
 0,00%  | 
 14,29%  | 
| 
 3  | 
 Czy w ramach realizacji zajęć było możliwe osiągnięcie zakładanych efektów kształcenia?  | 
 85,71%  | 
 0,00%  | 
 14,29%  | 
| 
 4  | 
 Czy prowadzone zajęcia są oryginalne (zawierają treści niepowtarzalne na innych modułach)?  | 
 71,43%  | 
 14,29%  | 
 14,29%  | 
| 
 5  | 
 Czy podział modułu kształcenia na poszczególne formy zajęć (W, C, L, P) był właściwy?  | 
 100%  | 
 0,00%  | 
 0,00%  | 
| 
 6  | 
 Czy liczba godzin przeznaczona na realizację modułu była odpowiednia?  | 
 57,14%  | 
 28,57%  | 
 14,29%  | 
- Hospitacje w semestrze zimowym 2017/18.
 
Hospitacje w SJO PRz prowadzone są zgodnie z Zarządzeniem nr 37/2017 Rektora Politechniki Rzeszowskiej w sprawie trybu i zasad przeprowadzania ankietyzacji i hospitacji zajęć dydaktycznych.
Wszystkie hospitacje w SJO PRz zaplanowane zostały na semestr letni 2017/18, w związku z tym w semestrze zimowym nie przeprowadzono hospitacji.
Sporządziła: Zatwierdziła:
mgr Iwona Jagusztyn mgr Katarzyna Kania
Pełnomocnik ds. Zapewniania Jakości Kształcenia Kierownik SJO PRz
w SJO PRz